Лист Голові Профспілки працівників вугільної промисловості України Турманову В.І.
03.12.2015 20:30

МІНІСТЕРСТВО ЕНЕРГЕТИКИ ТА

ВУГІЛЬНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ

 

№ 04/19-2090 від 17.11.2015 р.

 

Голові Профспілки працівників

вугільної промисловості України

Турманову В.І.

 

Шановний Вікторе Івановичу!

 

На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 24.10.2015 року № 42904/1/1-15 до листа Профспілки працівників вугільної промисловості України від 20.10.2015 року № 01/228, та листи профспілки працівників вугільної промисловості України від 19.10.20115 року № 01/222 щодо забезпечення виконання постанови Пленуму Центрального Комітету ППВПУ від 16.10.2015 року П № 4-2 «Про кризову соціально-економічну ситуацію на підприємствах вугільної галузі та стан виконання постанови Президії ЦК профспілки Пр. № 14-1 від 17.08.2015 року та від 08.10.2015 року № 01/217 стосовно перегляду розміру тарифних ставок та посадових окладів працівників вугледобувних підприємств у зв’язку з внесенням змін до Закону України «Про Державний бюджет на 2015 рік» і встановленням з 01.09.2015 року мінімальної заробітної плати у розмірі 1378 грн. Міністерство енергетики та вугільної промисловості повідомляє.

Щодо погашення заборгованості із заробітної плати.

На підприємствах, що належать до сфери управління Міненерговугілля та розташовані на підконтрольній органам влади України території, просрочена заборгованість перед працівниками з виплати заробітної плати на 01.10.2015 року становила 172,1 млн. гривень.

Упродовж жовтня ц.р. сума боргу зменшилась на 103,3 млн. грн.. або на 60%, і на 30.10.2015 року становила 68,8 млн. гривень.

За оперативними даними, на 09.11.2015 року просрочена заборгованість перед працівниками з виплати заробітної плати становить 153,7 млн. грн., у тому числі на підприємствах вугільної галузі – 118,0 млн. грн., з них на вугледобувних – 102,1 млн. гривень.

Серед основних причин виникнення заборгованості із заробітної плати:

- на економічно активних підприємствах – нестача обігових коштів, невиконання контрагентами договірних зобов’язань, недостатні обсяги замовлень на поставку продукції, виконання робіт та надання послуг;

- на економічно неактивних підприємствах – дефіцит обігових коштів, зумовлений припиненням господарської діяльності та відсутністю активів.

Міненерговугілля вживає заходів для забезпечення розрахунків за отриману споживачами вугільну продукцію з метою спрямування коштів на виплату заробітної плати працівникам вугледобувних підприємств та погашення заборгованості з неї.

Щодо фінансування вугільної промисловості у 2016 році.

Відповідно до проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік», який схвалено Урядом 14.09.2015 року, Міненерговугілля передбачено видатки загального фонду державного бюджету за 7-ма бюджетними програмами в обсязі фінансування – 1 036521,3 тис. грн., або 47,1% від поточних видатків 2015 року (2 202649,5 тис. грн.). Із зазначеного обсягу на вугільну промисловість буде спрямовано 964 385,6 тис. грн. за наступними бюджетними програмами:

- КПКВК 1101070 «Реструктуризація вугільної та торфодобувної промисловості у частині видатків на підготовку вугледобувних підприємств до ліквідації» - 418 035,2 тис. грн.;

- КПКВК 1101100 «Гірничорятувальні заходи на вугледобувних підприємствах – 290 000,0 тис. грн.;

- КПКВК 1111020 «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на проекти ліквідації підприємств вугільної та торфодобувної промисловості і утримання водовідливних комплексів у безпечному режимі на умовах спів фінансування (50%)» - 256 350,4 тис. грн.

Крім того, наразі триває доопрацювання проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік». Міненерговугілля в черговий раз листами від 12.10.2015 року № КМ/2-13-3416, від 12.10.2015 року № 02/13-3017 та від 16.10.2015 року № 03/13-5737 надало Кабінету Міністрів України та Мінфіну пропозиції щодо передбачення фінансування за зазначеними бюджетними програмами та наголосило на необхідності звернути додаткову увагу на вкрай гострі проблеми паливно-енергетичного комплексу, які необхідно врахувати при доопрацюванні законопроекту, а саме:

- передбачити фінансування за бюджетною програмою КПКВК 1101110 «Державна підтримка вугледобувних підприємств на часткове покриття витрат із собівартості готової товарної вугільної продукції» в обсязі 2492300,0 тис. грн.;

- збільшити фінансування за бюджетною програмою КПКВК 1101070 «Реструктуризація вугільної та торфодобувної промисловості у частині видатків на підготовку вугледобувних підприємств до ліквідації» на 209998,5 тис. грн.;

- передбачити фінансування за бюджетною програмою КПКВК 1101530 «Державна підтримка будівництва шахти Нововолинська № 10» в обсязі 383000,0 тис. грн.;

- передбачити фінансування на капітальні видатки за бюджетною програмою КПКВК 1101200 «Державна підтримка будівництва вугле- та торфодобувних підприємств, технічне переоснащення зазначених підприємств» в обсязі 1911724,1 тис. гривень.

Щодо переходу на новий розмір тарифних ставок та посадових окладів.

Відповідно до статті 15 Закону України «Про оплату праці» форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються підприємствами у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, Генеральною та Галузевими угодами.

При цьому частина друга статті 14 цього ж Закону передбачає, що норми колективного договору, що допускають оплату праці нижче від норм, визначених генеральною, галузевою (міжгалузевою) або територіальною угодами, але не нижче від державних норм і гарантій в оплаті праці, можуть застосовуватися лише тимчасово на період подолання фінансових труднощів підприємства терміном не більш як шість місяців.

Таку ж норму містить пункт 9.4.5 Галузевої угоди між Міністерством енергетики та вугільної промисловості України, іншими державними органами, власниками (об’єднаннями власників), що діють у вугільній галузі, і всеукраїнськими профспілками вугільної промисловості.

Враховуючи викладене, введення нових розмірів тарифних ставок (окладів), посадових окладів, розрахованих виходячи з мінімальної заробітної плати 1378 грн., державними вугледобувними підприємствами здійснюється відповідно до чинного законодавства з урахуванням фінансового стану такого підприємства та наявністю фінансових можливостей кожного підприємства, в тому числі з можливим відтермінуванням введення нових умов оплати на період подолання фінансових труднощів підприємства, але не більше ніж на шість місяців.

 

З повагою,

 

Заступник Міністра І. ДІДЕНКО